el bloggo anno 2011.. "En räddare i nöden"

 

Läs allt!!!

Jag har inte skrivit någon futurisk text och jag är inte onykter som nr 6 tror när hon läser bloggen 05:30 på morgonen! Just nu är jag bara lätt känslosam på väg till Sveriges framsida och i övrigt en skitsam konferens med våra samtliga antagonister i Norrettan 2011. Det här är ett långt inlägg. Inte bara för att det tar 3 timmar med tåg utan för att jag har sjukt mycket att säga.
OBS! Se upp för flummiga ord och meningar!


Häng me!


Jag hade tänkt att vänta in låten ni hör till en årskrönika. Den hade passat perfekt till ett bildspel på året.. Den skulle förmedla en del känslor och framförallt glädje eller sorg. Jag har kanske själv gjort fel i att någon gång för mycket skriva om Sunnanå matcherna. Det var kanske där det gick fel. Vi gick ut till en match mot ett taggat Sundsvall och gav oss inte själva förutsättningar för att vinna matchen. Sprang vi tillräckligt, sköt vi tillräckligt eller åt vi tillräckligt på vägen upp?!.. För mig var en sak klar efter att ha sett matchen igen. Vi gjorde inte tillräckligt med mål, oavsett om vi fick ett bortdömt eller inte..
Jag fick ta konsekvenserna. Jag har sagt flera gånger att inte lägga tid på domare och motståndare. Man ska visa känslor och skapa energi när vi är arga, glada eller ledsna. Vi ska stötta varandra, pusha och ge varandra kritik, positivit som negativt. Allt för att vi ska bli bättre och givetvis vinna våra matcher. Ibland gör det ont, mentalt eller fysiskt och ibland både och...

Vi ska stå upp för varandra. Vi har bilder på när våra centrala mittfältare ryter till efter tacklingar eller fula påhopp. Fysiskt eller verbalt. Matchen mot Sundsvall eskalerade på ett plan, men inte från våra sida vid en start. Motståndarna, tränarna, publiken och stundtals även domarna var emot oss. Dom skrek att vi spelade flickfotboll, vi var idioter och att spelare skulle lämna planen. Vi skämde tydligen ut oss. Men någonstans får det fan räcka.. och det är där jag finns.. Dani frågade igår om mina rinnande ögon var tårar.. jo men det var tårar, dock hade jag pillat in något i mina ögon.. inte meningen heller. Gråta är inte min stil. Jag kan bli ledsen men då ska det gör sjukt ont. När hela jävla Sundsvall är emot oss så måste jag stämma av.. I det här fallet så lär det bli en matchs avstängning och om SvFF:s disciplinnämnd får bestämma så lär vi väl få böta ett sex siffrigt belopp.. Allt för att stötta byggnaden av Swedbank arena och skulderna som har tillkommit.. Ps. Glöm inte att det här är mina personliga åsikter och inte AIK..


"La nuit du chasseur, une, deux, trois, cinq..."


Det är bara jag som får göra så.. oavsett om det är till domare, andra tränare eller dylikt.. Som jag skrev i januari, inget skriv om gamla spelare eller tränare eller klubbar eller så.. Lämna det till mig. Det är mig folk får hata eller tycka illa om. Dom flesta som hatar AIK hatar redan AIK.. Även om vi skiter i vad folk tycker så låt smällen hamna på mig. Jag står först.. Men jag räknar att samtliga står bakom.. Eller som Conny hade sagt: Två & Två, HÅLL IHOP!

Vi lämnar den delen nu..

Jag återkommer dessutom med en inför Själevad info.. Även om det kanske inte är så sjukt intressant så lär det komma något. Men nu har vi lärt oss att vi fokuserar på uppgiften för dagen. Samma sak som att visa karaktär under torsdagen, fredagen och resan upp till Örnsköldsvik. I övrigt så är det platsen som Foppa är uppvuxen på.. Det är helig mark..



Do you feel cold and lost in desperation?
You build up hope but failures all you´ve known.
Remember all your sadness and frustation
and let it go..
Let it go..
 

Stå upp för varandra.. Släppt det... ACCEPTERA!
 

 Se till att låta arbetet vara värt någonting. Jobba så hårt att man alltid kan sätta sig efter och känna att man har gjort allt.. Eller ialla fall ett kraftigt försök.

Just dom sista orden var något återkommande under 2010. Ett år som var svart på många sätt och vis. 2010 Var även ett år som var nyttigt. Många unga fick spela, känna på hetluften.. Man fick även lära sig att ta sig ur ett underlag. Även om vi åkte ur så har man lärt sig så sjukt mycket.. Även det är känslor.. Det är lätt att ta till Petters "Längesen" och bli sjukt nostalgisk.. Året var sjukt kul med många festliga stunder och även med en del fina prestationer.. Även om det inte räckte till.. Men vi gjorde ialla fall ett försök. Men hade andra gjort lite mer så hade det kanske räckt. Hade spelare varit på plats när dom skulle och hade man inte på ett naivt sätt förstått att sankt eriks cupen enbart fungerar i sankt eriks cupen.. Det här är på riktigt.. Det är inte gothia eller Örebro cupen.. Det är är på riktigt.. Kom ihåg det.. Men det är över nu.. 2010 är slut..


Nu är det mitt tåg och dags för avgång
Stiga på aldrig tveka en minut
För att allt som flyger upp måste landa till slut
Kan inte titta tillbaks trots min vilja är stark
Vi vandrar iväg utan vidröra mark



Här och nu i 2011.. Det är här vi står..
Nu är ett nytt år igång och nya spår ska sättas. Om alla tar sitt ansvar så kommer det bli riktigt bra. Men i år så har vi bestämt att vi gör först, njuter sen.. Vi har inget att surfa på.. Vi har det efter 3 juli.. OM vi vinner.. Vinner mot Själevad, Rågsved och Sunnanå.. OM vi vinner på lördag så kan vi börja lite smått.. Ta fart mot Rågsved och sen åka lite till.. När vi går på semester så vill jag kunna säga: "Vi gjorde ett kraftigt försök, och vi lyckades.." Vi kan om vi vill.. Men först nu på lördag så gäller det att visa.. Acceptera..



- Conny tillbaks efter sin framsides resa.. Han hade ont.. Han är för övrigt kung i landet utan ben!

- Jens under matchen mot Sundsvall var en episk händelse. Han är kung nr 2.. 

- Att Suss drar på semester?!?!.:!?

- Folke torskade mot Norge med 5-2.. Bra gjort..

- Att Jens ska ställa upp i vardags VM nästa år.. Istället för Koppelmann..!

- Att ryktena går om att spelare i laget har börjat smyga över till en annan båt.. Med det så menar jag blogg.. Börjar det redan lukta myteri?!.. Var har vi gjort för fel Nils?!..

- Att Jennie Nordin älskar Råstasjön..

- Att vi efter dåliga prestationer ska få lida oss igenom hela matchen.. IGEN.. Samt att alltid lägga träningen dagen efter på Råstasjön. Är det motivationsfaktor nog att vinna matcher?!..

- Nisses hyllning till den modeikon som jag är.. Litet tack för den!

- Grynet sa det själv: TA INGEN SKIT!




Jag tänkte skriva lite längre.. Men jag lämnar mina tankar här och nu.. Det är risk att det blir absurd samhälleskritik och framförallt att disciplinnämnden kan leta sig in för att ytterliggare straffa oskyldiga små Påvar!..

Jag återkommer på hemresan med en bäst-of "Konferens 2011".. Blev det slagsmål på frukosten mellan PJ och Sundsvalls målvaktstränare "Pia"?!.. Mera mera under dagarna.. Häng me!

Som vanligt så bifogar jag bilder på mig själv! High Five!..












/P-Wee "Sthlm"



 


Kommentarer
Postat av: DJ

Legendary....wait for it......DARY!!!!!

2011-06-17 @ 09:59:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0