Inför Sunnanå away.. "Seriefinal och en lidelse för konst..."





SPARKA, SLÅ - AIK



DEL I

Visst kan det vara skönt när det blir vintertid igen men när mars i Svea känns som i Sibirien.
Borde gjort som björnen som krypt i idé eller smarta fåglar som flygit sydligt..
Gått med långfillingarna på i ett halvår, en växthuseffektiviserad kallfront
Nu när hyn börjat gråna o man fryser in i ådran O man börjar känna att solen inte lyst på typ en månad
Ska man försöka hitta någonstans att fly för dyra stålar, för snålblåsten i Skåne, ja den bits så man vill gråta
Jag har spenderat flera timmar än jag vill minnas, när kroppsdelarna känts som frysta fiskpinnar
För om Golfströmmen plötsligt slutar gå, krävs det mer Happy Meal för mig att luta på
Till och med en plusgrad känns näsan varmt, ändå virar jag min halsduk ett extra varv



--- Det surras om...---

- Att Sunnanå ville flytta matchen på söndag till lördag. Mest för att man ville ha semester lite längre.

- Att Nils bekräftar att fotbollsspelare i Sverige bara har "semester" i december! Hör alla det?

- Att Conny slängt med matchbollarna i träningen. Kul!     T.....

- Att ni som läste el bloggo förra veckan hade en föraning på att Jöns Matsgård skulle befinna sig i Helsingborg. Detta stämmer och om någon ser honom.. Slå honom.. !! Hår... T...

- Att Sunnanå är tydligen rädda för att vi kan passa bollen fler än 3 gånger.. Något som inget annat lag än har klarat av.. Vilka är ni?! Vi är AIK.. Kom å ta oss...

- Att den här dryga och äckligt oförskämda tonen från min sida endast fungerar om man är i AIK. Jag kommer iochförsig alltid att vara så här.. Men fuck you kan jag mest bara skriva för att vi leder serien... Hör ni det?! VI LEDER FUCKING SERIEN!

- Att det är upp till oss själva om vi vill leda serien på måndag med!




DEL II

O man tänker hela tiden att det kommer förändring
Denna förkylningstiden verkar vara oändlig
O SMHI förutspår ju något eländigt
Medan vi kutar runt med kalla kårarna ständigt
Ge mig mer stackmoln mera koldioxid
Inga solstrålar inte D-vitamin
Ingen kokosnöt med paraply i
Ge mig en väderlek man har paraply i
När solen går ner vid 3 är jag i soffan vid 5
I 4 månader är man fan fånge i sitt hem
Me snö upp till knäna ingen tö i min hjärna
En rödare näsa ber jag till vår glödande stjärna.



PJs Finest:


Jag var ju fast besluten för två dagar sedan att hålla en silenzio stampa inför Sunnanå away. men jag kunde faan inte hålla mig. Men det blir ingen bok. Det blir ingen krönika.. Det blir inga långa meningar och en massa ord..

Det har varit en vecka av förberedelse, av både adrenalin och avslappnade sinnen.. Nu skriver jag det som ska sägas inför söndagen.. På måndag så kommer jag förhoppningsvis med en lång jävla text om hur det känns att vara serieledare med 5 poängs försprång.. Hoppas jag... Mot fortsatt serieledning.. VINN MATCHEN!

Säg det för er själva... VINN MATCHEN!

Nu kör vi...

och vi kör givetvis för att det ska kunna se ut såhär på måndag!

 

 


Hörde jag skål?!


Sparka först!



/Schtek...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0