Inför AIK-Sunnanå 1/8-11 "Kollapsen, Futurama och Idag"




Kollapsen



2011-07-04 17:11


Sunnanås damer föll ihop totalt i seriefinalen mot AIK



Sunnanå SK Dam – AIK FF Dam 0-6 (0-1)



Stockholmarna var redan från början det bättre laget, man hade ett högt tempo i sitt passningsspel och var kreativa framåt. Spelarna i hemmalaget fick då svårt att hänga men man klarade ändå av det någorlunda bra till en början.


I och med att AIK ägde bollen den största delen av matchen fick SSK det svårt att skapa målchanser. Det kändes som det bara var en tidsfråga innan Stockholmslaget skulle spräcka målnollan. Svaret på tidsfrågan skulle bli 30 minuter.


En halvtimme in i matchen om gästerna runt på sin högerkant och slog in ett lågt inlägg efter marken som en störtande AIK-spelare kunde stöta in i mål. Det blev också det enda målet i den första akten, vilket nog Sunnanå borde ha varit nöjda över.


Trots att man i Sunnanå-lägret var spelmässigt underlägsna i den första halvleken man fortfarande goda chanser till att vända matchen. Därför måste det ha känts som ett slag i magen när bortalaget kunde öka på sin ledning till 2-0, nästan direkt när den andra halvleken drog igång.


Efter målet gick luft helt ur hemmalaget och återstående tid av matchen kunde AIK leka hem.


I den 65:e spelminuten kom 3-0 och efter det målet rasslade det snabbt i Sunnanåmålet. Drygt fem minuter hade AIK ökat på till 5-0.


SSK hade knappt bollen under den andra halvleken och man fick inte ens göra ett tröstmål. Istället fastställde de svartgula slutresultatet i matchen med ytterligare ett till mål i matchens sista minut.

 

Detta stod på en hemsida som tydligen Sunnanå själva lägger upp nyheter...



Nu.. En resa i tiden och en framtid...

Dagen efter.. (Skrivet 2011-06-01 @ 22:05:07)

Jag vaknar.. Den skönaste känslan att få vinna är alltid dagen efter. Det finns inga bekymmer, det finns ingen ångest över att det blev fel. Rätt kan ibland även det bli fel men väldigt sällan så blir fel till rätt..

Det gäller att göra rätt från början..

Det gjorde vi igår. Efter våran vår så kunde ingenting stoppa oss. Vinst i derbyt mot Rågsved efter midsommar och sedan var vi där. Vår egen Champions league semifinal, möte hemma/borta och givetvis en semester imellan. Ni vet att vi vann uppe i Skellefteå med 6-0 efter en sjuklig arbetsinsats, taktiska detaljer och fina mål av Susan Varli, Clara Markstedt, Naza och Terre Bostrom!

Vi åkte sedan på semester.. Eller semester.. Spelarna fick två veckor ledigt från varandra och jag, jo jag har suttit och kollat på vår match mot Sunnanå den 3 juli.. Jag har inte bara sett den en gång.. Jag har sett elva gånger.. och inte bara elva gånger då jag sitter och njuter av matchen från början till slut.. Utan elva gånger på helt olika sätt.. Vad vi gör, motståndarna, individer, kollektiv, jag, deras tränare, domarna.. allt... Ingen ska inte kunna säga att vi inte har varit förbereda.. Vi jobbar inte heltid.. vi jobbar fucking alltid... Kom & ta oss...

Vi åkte på en teambuilding resa till Harg när alla spelarna var tillbaka.. Kul med bad oxå!
En jättestor nalle va där.. vi hade kul.. tror jag.. samt en bra fem-kamp på lördagen... NOT!

Sen några dagars träning och matchen igår blev som alla vet.. Ett jävla inferno.. Rena rama Dresden..
Men vi vann igen och det var det viktigaste.. Det viktigaste var inte med hur mycket vi vann med utan att vi vann.. Nu är vi 7 poäng före och Sunnanå får istället jaga oss.. Nu spelar det ingen roll hur många mål ni gör. Betala istället våra motståndare vi har under hösten så får vi se om dom kan ta poäng ifrån oss..

Känslan att få gå vinnande från våra CL semifinaler stärker oss givetvis men nu är det nya tag, mot nya matcher och framförallt.. Nu när vi styr den här båten så ska vi dessutom visa att vi är värda göra det.. Vinn nästa match och sluta för helvete inte att springa..

Jag själv tänkte ta mig ner till skyttan för planering och struktur.. I övrigt.. Håll i hatten.. Nu kör vi!

/PJ



Ja ni ser hur det kan bli...

Futuriska texter kan med lite inställning bli sanna...

Ja nu börjar det närma sig.. En sömnlös natt ligger nog vid mina fötter. Efter kändis och mode samt mat-bloggar så är vi äntligen här igen.. FAAAn va kul!

5+5 är 10.. till och med jag förstår...


Inför matchen imorgon 1 augusti 19:30 på Skytteholms IP mellan AIK och Sunnanå så har våra motståndare fått pisk i cupen mot Örebro med 5-2... Nu tar vi över och jag kräver inte att vi vinner med 6-0.. 5-0 går oxå bra.. Nu är det upp till oss..

Jag vet att det här kan avra en ganska dålig inför update.. Men med allt adrenalin ja gförsöker behärska mig så får det bli vad det blir.. För imorgon så ska allt ut.. Det ska springas, tacklas och skjutas.. Nu ska vi faan ta tag i det här och vinna Månadens första och viktigaste match.. Ge allt! Vi är AIK.. Kom & Ta Oss..


Om jag orkar och har lust och inte har bitit av moig fingrarna så skriver jag en kortis imorgon innan jag lämnar min "hemliga" ort för avresa mot Skytteholms IP! Kom i tid.. vi ses där..


Truppen

Målvakter
Jenny De Agé
Sofia Almryd Andersson

Backar
Stephanie Wroblewski
Jennie Nordin
Sarah Fredriksson
Petra Andersson
Alexandra Lindberg
Emma Lindqvist

Mittfältare
Malin Diaz
Nazanin Vaseghpanah
Emelie Karlsson-Wedin
Shamiram Yakob
Hanna Folkesson

Forwards
Therese Boström
Daniella Chamoun
Clara Markstedt
Susan Varli


Sjuk/Skadad
Jackie Kisch-Brunzell

DFF
Andrea Hansson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0