Degradering, avhopp, bröstsmärtor, gnagare och Tobias Messias…


Rubriken blev ju aningen allvarlig. Men ni som känner mig vet ju om att jag har koll på när man kan skämta och inte. Hoppas jag.

Jag går snabbt tillbaka till 2010. Det sista jag säger om det året. Jag tyckte vi började men en stor portion hopp som tyvärr slutade i moll. Degradering. Jag tyckte verkligen inte att vi förtjänade det. Efter ett hårt arbete på försäsongen till ett hårt arbete under säsong både på träningar och i match så förtjänade vi något bättre. Hur som det är här vi befinner oss nu, i 2011 och en ny säsong. En ny utmaning står och knackar på dörren och jag tycker faktiskt att det har börjat ganska bra.

 

Även om året har börjat med ledar avhopp, ständiga bröstsmärtor för Henrik Jurelius (administrativ chef AIK Dam), råttor i materialförrådet, trolig hjärnhinneinflammations behandling för naprapat/fystränare, försenat Adidas material, borttappade bollar, 4 skador, några sjukdomar, få backspelare, hundar på planen och ingen ass tränare så är vi FAN igång med något riktigt fint. 2lax11 kan bli riktigt bra.

 

Träningarna har trots kanske lite behövd styrketräning sett bra ut. Bra fart och bra spring. Men allt kan ju hela tiden bli bättre. Vi har garanterat blivit bättre på armhävningar, planka och situps. Till första matchen den 6 mars mot Bele/Barkarby så hoppas vi alla att syrian maffian vinner armhävningstävlingen som görs i slutet av februari och givetvis att Tobias Messias själv har gått upp några kilon.

 

Några få ord till den frälsta, Nils Lindgren. Du som nu nämns som Tobias Messias. Du var borta ett tag i din behandling men nu är du här. Kul.

Hej Hej.

 

I övrigt så känns det som att vi är på G. Jag återkommer senare i februari med lite mera innehåll av träningarna om inte tjejerna själva skriver något bra.

Kan avsluta med några snabba händelser i punktform.

 

 

-         Conny skrek som en tjej efter att ha stött på en råtta i materialförrådet i tisdags. Han sa själv att den var stor som en rottweiler. Vittnen säger dock att det var en mus.

 

-        Strikern Clara Markstedt hade tillsammans med sin grupp en hel del bra punkter på teorin i tisdags. Deras TRE punkter blev.. eh.. ÅTTA… Eller hur var det?

 

-         Conny e för övrigt kung..

 

-         Nils är som sagt tillbaks efter sin oförklarliga sjukdom.

 

-         Daniella Chamoun utlovade Twitter-lika inlägg här på bloggen..

 

-         Alla borde spela i dem orangefärgade Adidas skorna!

 

-         Jennie Nordin special beställde sina 48or från Adidas.

 

-         Alexandra Lindberg blev uttagen till Finlands U-19 landslag.

 

Jo men det räcker väl för den här gången. Förhoppningsvis så dyker det upp lite inlägg då och då. Kan bara önska en trevlig läsning.

 

Tjena hej

 

/Patric Jildefalk














 

 


Kommentarer
Postat av: Klitjko

HAHAAHA Conny asså!!!



Det var nog en råtta som skrämde iväg Torres till London oxå ;)

2011-02-04 @ 04:34:40
Postat av: Conny

Haha ja det var ingen rolig syn...



"Torres fails medical. Doctors couldn't find a heart or soul"

2011-02-04 @ 11:25:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0