Stick iväg Jack del II



Ni vet vilka ni är och ni vet vart ni kommer ifrån



Tjeeenare mannen..

Jaha.. då var det dags. Årets första derby. Det är ju lätt att en sådan här match kommer lite i skymundan rent massmedialt.. Men det är ju iochförsig Bollstanäs.. Har fått 4 frågor av helt olika människor där igen av dom hade en jävla aning om vart Bollstanäs låg. Så det är ju cred till BSK som har marknadsfört sig bra.

Själv somnade jag som en stock i natt och kommer inte ihåg någonting av de 6 timmar jag sov. Jag hoppas att det kommer att vara såhär resten av säsongen. Det går snabbt till match, man ligger inte å grubblar och man blir okej utvilad för att sprida ännu mera energi. Det var därför jag satte mig här och började skriva dessutom..

Men okej.. till matchen..

Första derbyt i år och Bollstanäs kommer från en oavgjord (1-1) drabbning med Umeå Södra. Vi kommer ju som alla vet från 5-0 mot Gustafs förra helgen och är extremt laddade för att få genomföra matchen. Alla är friska och vad det kändes igår så fanns inget annat än matchen i våra sinnen. Vi vet ju att vid dåliga genomförda matcher så delar Nisse ut "peppisar" och "hopplösa" till dom som underpresterar.. Straff är ju alltid den bästa medicinen..

Vi torskade ju mot Bollstanäs med 3-1 på försäsongen. Kunde väl känna efter den matchen att vi var nog deras bästa spelare. Dom hade några bitar dock som jag tyckte var farliga.. Dom hade ju ett extremt skickligt passningsspel. Dom passade bollen genom lagdelarna och försökte på så viss komma till avslut ganska centralt. Nej men typ Barcelona. Det ska vi ha respekt för. Sen att dom har en del allsvensk rutin i truppen.. ta inte bort det. Vi förlorade ju ändå med 3-1. Det går inte att bortse.. men nu när dom har det mentala övertaget på oss så kan jag ju släppa på spänningen och säga.. Kom & Ta oss.. igen dåra..


 /Monkeyboy

 

Jag vill ju inte dela allt för stora känslor här på bloggen innan matchen. Kan ju bli risk för känslotapp vid matchstart.. Jag håller mig. Men efter matchen, ja då jävlar.. För vad har vi att vänta efter detta..

Tisdag får gå att analysera Bollstanäs matchen.

Onsdagen får gå åt att förbereda inför Svenska cup matchen mot Linköping Lions!

Torsdagen är Svenska cupen mot Linköping Lions.

Sen.. ja sen mina damer och herrar.. Då ligger allt jävla fokus på El clasico.. En match som vi alla har legat å tänkt på sen 10 januari. Vissa sen 17 oktober 2010 då vi åkte ur.. Allt för att se ett ljus i tunneln. Ni som är från Vasalund och har tagit er hit för att läsa.. ha en trevlig fredag, lördag, söndag.. För här kommer AIK..


Ps. Vi har "också" haft scouter på era träningar...

 

Dagens pOnkt och sLut lista:

- Nisses kvadde igår var fantastisk, (Tack Harri Hautamäki)

- Nisses peppisar och hopplösa.. (Stort grattis igår, du behöver heller aldrig fylla 25 igen)

- Nisses... eh... jo men... guns.. eh.. eller.. okej..

- Att Rotebro möter Sollentuna United i div.2 idag på Skinnaråsens IP kl.14 (Ni ser matchen från buss 529 när ni åker till samlingen!)

- Connys förberedelser till matcherna. Du är kung.

- Rolle är också kung.

- Alla som verkar komma den 1 maj på el clasico. Kom Kom Kom, Det blir najs..

- Att herrarna vinner över Syrianska idag..

- Att vi vinner över Bollstanäs idag!

- När Conny hittade lillgnagis död inne i förrådet.. Det var sorg.. Eller så var han jävligt rädd bara..

- Nils


- Min frisyr på bilden! AlbinoPelle..

 (Ps. Jag Gör Riiiiverside dansen!!!)



Jo men det var väl ungefär det jag ville säga.. Nu får ni vänta in resultatet från årets första derby. Lite info om Linköping Lions i veckan och framförallt.. El clasico mot Vasalund.. Kom & Ta oss!



/P-Sthlm (Ni vet vilka ni är)




Kommentarer
Postat av: Anonym

NU KÖR VI!!!

2011-04-25 @ 12:07:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0