Gideonsberg-AIK 1-3 (0-2) "Teambuilding"


Hej hallå..

Nu var det en vecka sen.. Tänkte komma med lite ris, ros och allmänt skit om Sveriges skitigaste jävla håla..

Jo men jag vet man måste föregå med gott exempel och man ska inte snacka skit.. Men jag kan ju faktiskt göra det.. Inte ni utan bara jag.. Jag tar skiten.. För det som hände idag var en skam för Västerås.. Vilket jävla beteende.. Jävla idioter.. Enda plus för att åka till Sveriges tråkigaste jävla skitstad var fikat, deras keeper stundtals, ass tränaren och kanske, bara kanskefunktionären som var trevlig.. ibland.. Annars i övrigt.. vilket skämt.. Domarna var horribelt dåliga (som vanligt) och den filosofi och ideologi som utövas i Gideonsberg.. HERREGUD.. men lycka till.. stora starka och sjukt jävla dåliga.. Att anpassa sitt spel efter vad man klarar av var en underdrift. Dom gjorde ju inte ens det.. Om fotboll är kul så gör något.. snälla gör något..

så jag behövde bara skriva det..



Annars... Fan va skönt med vinst.. en välbehövlig vinst inför ett miniuppehåll nästa helg.. Även jävligt skönt att vi spelade underhållande, kontrollerande och modigt.. Vi hanterade matchen och spelade efter det jag ville att vi skulle göra. Stor cred "flickor".. Kom igen nu flickor...

Men ta ingen skit... *fniss*



Annars så var matchens sorgligaste punkt att #12, vår skyttedrottning och vår Daani (Hamzo) blev skadad. Vi hoppas att det inte är för jävligt och att du repar dig.. Hade jag kunnat så hade jag tagit din smärta du kände..

Nu har vi fyra matcher kvar och även om skador och sjukdomar har drabbat oss så är det nu serieledare och vinnare står för varandra, kliver fram när det behövs och skapar en mentalitet, vi mot dom.. har vi klarat det hittills så klarar vi 5 veckor till.. Nu är det några stationer kvar och faan vad jag vill vinna.. Jag hoppas att alla kände bra energi idag och jag hoppas att vi fortsätter ge varandra energi.. ge, ge, ge...

Jag hade gärna suttit och skrivit hela natten men nu börjar andra halvlek av Real.. Jag skriver mer imorgon..

Fira tills på måndag.. Ny vecka, nya dagar, nya träningar och nya utmaningar..

Innan vi går in till match så vet vi vad vi säger högt i vår ring.. Nu visar vi det.. Kram alla Faschinistas..


Älska oss Hata oss.. PJ






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0