Änglar & Demoner... "Det är FAAN inte klärrt..."






Hej alla glada...

DET ÄR FAAN INTE KLART!

Det har florerat i media i någon dag nu att AIK ska vara klart för damallsvenskan 2012.. Det stämmer inte..
Det saknas minst 1 poäng. 1 poäng är ALLTID 1 poäng.. Livet handlar om att leverera, annars kan man gå i kommunal skola.

Efter en fantastiskt vinst igår mot Bollstanäs så finns det många känslor, många ord och många tankar. Men den kommande veckan ska se precis likadan ut som alla andra veckor. Me ddet menar jag att det ska inte göras något annorlunda än hur vi har förberett oss tidigare. Det kanske kan komma in någon ny övning men samma tider, samma kanal och samma intensitet. Man ska erkänna det alla vet och det är ju idag att vi leder serien. Vi har den gula ledar tröjan som Jenny De Agé hade sagt!

Jag lovade en del aktivitet här på bloggen vid eventuell vinst igår. Nu blev det vinst, och jag håller det jag lovar.. Formerna för mina aktiviteter kommer att vara blandade. Min dator kraschade tyvärr rejält igår efter en olycka i omklädningsrummet. men jag löser allt på något sätt. Som sagt, aktiviteterna kommer att variera. OBS! Det är ingen hets. Bara kärlek...

Om gårdagens prestation tänkte jag inte skriva så mycket om, det blir i mitt über långa inlägg i slutet av oktober. Jag kommer däremot bjuda på några bilder av Marcus Bühlund från matchen. Tack Marcus!



Vad hände egentligen efter matchen:

Jo, klockan var runt 17:38 då ett litet sällskap innehållandes Patric "The Jilf" Jildefalk, Nils "Nippy" Lindgren, Henrik "Henkrich" Jurelius, Jens "Jöns"Matsgård, Lukas "Luckie" Arndt och även Gol-Conny.. Hängde..

För att citera Gol-Conny i fredags:
- Jag har faan inte tjallat om något på länge nu...

Det blev en lugn tillställning med en gemensam dusch och en kopp kaffe på Skytteholms läktare med många djupa samtal. Det handlade om livet, passionen och kärleken till AIK Fotboll. Luckie pratade om konst och Nippy var inte långt efter med några reflektioner angående Platons verkliga uttalande om hur Vatten egentligen bara är en illusion. Vi kollade alla upp mot himlen och förstod hur lyckligt lottade vi var att vi hade varandra.

Henkrich kom på en bra idé, vi skulle skulle kära catering på maten och bara hänga på Skyttteholm för att umgås. Idéen var bra men tyvärr inte genomförbar. Vi fick dessutom ett kort sällskap av "Kusen" som var ute med sina konstnärspolare. Dem skulle senare dra in mot Stures. Långt långt bort ifrån där vi skulle befinna oss under kvällen. Vi ville som sagt bara umgås.. Killar med killar..

Jöns berättade att han hade bokat bord på en av de finare resturangerna i Stan och vi alla bara njöt av kaffet och hwila-vattnet för att sedan bestämma oss för att göra resan in mot staden. "Kusen" med entourage hade dock inte påbörjat sin resa då. Gol-Conny satt i taxin med sitt vanliga beteende, att "Gola"... Nya floskler skrevs och vi alla fnittrade tillsammans och bara njöt av varandras sällskap. Nippy var glad..

När vi kom in till staden så var alla elegant klädda. Nikotin och alkohol var långt långt borta i sikt. Det fanns ingen tanke att använda sig av den förbjudna sorten. Med förbjudet så menar jag inte knark... (Det är ju säsong)
In på resturangen för att tillsammans skåla i ett glas hallonsaft så påbörjades kvällen. Klockan var 19:58.

Varför kvällen som denna valdes att göras var givetvis för att gårdagen bjöd på årets sista hemma match. Många tårar och skratt delades ut under kvällen. Det var mysigt.
Det fanns fortfarande inga tankar om något annat än bara "umgås".. och "golning"..

Nippy var glad...

Efter maten så blev det en dubbel espresso och många filosofiska tankar om fotboll, kärlek och politik. Det blev många djupa samtal och intressanta infallsvinklar på hurvidare man kan göra världen till en bättre plats. Det var som sagt väldigt trevligt. Vi ringde alla taxi och var hemma runt 22:14.. Inte försent och inte för tidigt.. Det var perfekt.. tack killar.. Det var fantastiskt mysigt att få umgås efter årets sista hemma match.. Det kommer att vara ett minne för livet.. Kram på er från mig.. "Ni är mina tjejer..."










INTE!

















Här är några bilder...















Nya inlägg, nya tankar och framförallt nya tokiga saker i veckan!!

Kram på er...

"Inget kalas utan knas..."

/The Jilf




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0