A fool on the hill... "The end of the beginning"

Hej...

Nu är jag här..

Det tog dock 3 dagar.. Dock med två magiska dagar bakom oss!

Ni har sett nån bild här och där och något klipp där och här.. Det kommer mera. Men min magiskt fantastiska dator går i lod fart. Nu befinner jag mig hos min far och här funkar internet ialla fall!

Jag vet lixom inte vart jag ska börja. Det är svårt att skriva för mycket när man inte vill bli för nostalgisk, sentimental eller årskrönikör. Men vilken lördag!

Jag sa under fredagen förra veckan, det kommer att bli en lång dag. Det blev det.. Från avresa upp till Borlänge till hemgång från Skyttan tidigt söndag morgon. Inte för att vara sådan men fan va roligare det var att festa och fira när man vinner något än när man bara festar för att ha kul i höstmörkret. Vi som satt på bussen från Borlänge vet.. Jag hade kunnat åka buss i flera timmar till. Det är nog fler som hade kunnat göra det..

Med en italiensk buffé hemma på resturangen och en galen efterfest på Skytteholm så hade det firats till viss del. Det är så skönt det här med rutin. Har man rutin så vet man vart det är roligast.. Det är alltid roligast där man får vara sig själv och njuta av seger.. Eftersom det här är min egna analys så tar jag inte hänsyn till andra åsikter. Jag hoppas att alla kunde njuta av segern.

Nu är det en nostalgi-tripp imorgon med fika och en blick på matchen. Det jag längtar mest efter förutom fikat är nog målen, firandet men även "There´s only one Steph Wroblewskis" gula karte.. Magiskt.. Du gjorde mig stolt!

I övrigt så var det väl ett städat kort tal jag gjorde på resturangen?!

Tyvärr så var jag lite för glad och i alla lyriska utlägg så glömde jag några saker.. Dom kommer här!


- Henrik Jurelius.. Du är guld värd.. Vad du än gör i framtiden så kommer det bli magiskt!

- Jöns... you´re my man-whore...

- Nils, Conny och Stefan.. Bra jobbat!

- Jenny De Agé.. Som assisterande tränare, målvakt och Sla*p-Jenny så får du årets moraliska pris!
Det kanske låter skittråkigt, men med smarta one-liners och goda råd så bjuder jag på kaffe på Bianchi-fiket någon gång nästa vecka! Det är du värd..

- Rolle... Du är och kommer alltid att vara Skytteholms ikon.. Du är Kung!

- Dalagnagarna... Tack för inramningen!


Det var de första.. Det kommer att komma en längre lista vid årskrönikan.. Jag brukar skriva ingen nämnd, ingen glömd.. men den här gången så ska alla nämnas! Det är ni värda.. Ni vet vilka ni är där ute!


Jag kan fortfarande inte beskriva känslorna efter Gustafs "away" men jag ska försöka beskriva dom den närmsta tiden.. Det kommer att bli blogginlägg oktober ut.. Sen påbörjas ett nytt kapitel och nya träningar.. Men nu firar vi oktober ut!


High five!

PJ

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0