Kunskap är makt.. (V.33 är årets vecka, igen..)

 

Seriefinal i Norrettan 2011.. Igen...


Vilken kamp.. Vilken match.. Vilka spelare.. Vilken tränare.. Vilken stämning och framförallt vilket jävla tempo...


Jag pratar givetvis om kvällens "el clasiso".. Inte AIK-Vasalund och inte heller AIK-Råggan.. Utan Real Madrid-Barcelona och höstens och säsongen 11/12s första "el clasico".. 2-2 kändes väl rättvist så här efter men till Reals favör. Barca hade sina två chanser och sina två guldägg i David Villa och Messinho.. Det som fascinerar mig är Reals styrka. Viljan att tacklas och springa. Det är fantastiskt att se när Pepe kommer flygande mot Dani Alves för femte gången.. Jag är givetvis ett fan av Barcelonas offensiv men idag så ger jag min röst till Real och Mourinho. Även om Pep snodde min kortärmade busschaufförs skjorta som jag hade mot Sundsvall "away".. ok..

 Barca-Real blev min femte match för dagen.. Super-söndag! Heja..


Men till lördagens spektakel..

Skönt med seger, fortsatt serieledning och givetvis att Sunnanå tappade poäng i jakten på toppen. Tack till Fiona O´Sullivan och Kvarnsveden för det. Men vi måste tyvärr slå er så vi kommer inte bli allt för snälla.

Att vi går igenom matchen efter matchplan och följer den var återigen det viktigaste. Jag kan tänka mig att publiken på Skytteholm kanske inte alltid tyckte att matchen var det bästa dom hade sett. Men det är inte vad det här handlar om.. Det handlar om att vinna. Visst det är jättebra med ambition om att göra saker på planen eller snacket utanför. men tyvärr så kommer ingen komma ihåg det där lilla extra. Alla kommer att komma ihåg vilka som vann serien. Om AIK har legat nr 1 hela året utan att vinna serien så kommer ingen komma ihåg årets el clasico 6-1 mot Vasa, 8-0 mot umeå Södra eller 6-0 mot Sunnanå. Man kommer ihåg vem som vann och givetvis vilka som gjorde det... 

Vem har sagt att vinna en serie skulle bli enkelt?!..

Det svåra idag kanske inte alltid är motståndet utan kanske mera oss själva. Man arbetar hårt dag till dag och ibland kanske lite för mycket.. Ibland kanske man har en ambition att göra vissa saker lite för ofta eller lite för svårt. Vi hade 30 skott mot mål mot Själevad. Vi satte 3.. Men det som är det viktigaste för mig är att vi gjorde 3 och givetvis inte släppte in något.

Veckan som kommer ska vara glödhet. Morgondagen får vara en liten uppvärmning men sen hoppas jag att oavsett konkurrens, alla vill spela och alla vill vara på planen samtidigt så hoppas jag att laget visar att oavsett om man är på planen eller inte så vinner man en serie tillsammans. Man klarar sig inte utan en trupp.. En trupp spelar matcherna, vinner matcherna, vinner serien och givetvis flippar efter.. Man vinner tillsammans och man förlorar tillsammans.. Kolla på Real Madrid.. Dom vinner Champions League i vår..


André Villas-Boas

"Fotboll handlar om underhållning och kreativitet, men också organisation, bra val och effektivitet. Oranisation är inte samma sak som tråkigt utan betyder disciplin, intelligens, tanke och kunskap. jag vill att mina lag ska spela anfallsglad fotboll som fansen gillar. Du behöver inte många ord för att definera anfallsglad fotboll: Organisation, kreativitet, bollinnehav och bredd på spelet.."



Bra surr...


Jag börjar veckan såhär.. Lite om el clasico, lite om AIK-Själevad och lite från Villas-Boas..
Veckan kommer att gå över till motiverande bilder och ord inför en extremt laddad seriefinal mellan Norrettans två bästa fotbollslag, AIK och Sundsvall.. En match det faktiskt inte behövs så mycket nervositet till utan mer en jävla vilja att spela en lika bra fotboll som den senaste veckan och givetvis Pepes "svarta" blick när motståndet har bollen.. Krossa allt..


/Anarkisten





Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi skulle ju inte hetsa?!

2011-08-16 @ 13:56:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0