Timmarna efter: AIK-Sunnanå 7-4 (6-0) "Förlåt, men vi vann"





Så kan man faktiskt också se på det...







Ja.. det ska ge ångest... Håll kvar vid den känslan tills imorgon..



Smärtan vid Skytteholms IP 21:17 Måndag 1 augusti

Det gör ont...

Det ska kännas att förlora. Vem fan vill förlora med 1-0 när man lika gärna kan förlora stort.. Behöver jag skriva att det är ironi?!

Jag hade hellre velat säga det här till någon/några men väljer ikväll att skriva det. Jag kanske kommer att säga något på onsdag. Men som jag skrev innan matchen, Ikväll, Idag och Imorgon så leder vi serien. Det är skit tråkigt att behöva inför mycket folk och många förväntansfulla känslor gå av planen som förlorare. Men livet går vidare. För mig går livet vidare om några timmar. Tänkte nämligen ta mig igenom matchen igen.. På film.. Det får bli som terapi..

Vi visste att Sunnanå skulle vara taggade.. Vi var också taggade men höll tyvärr inte hela vägen när vi kanske några för många gånger blir hårt straffade för våra misstag. Sunnanå gör 4 mål och det ska dom ha credd för. Vi har aldrig släppt in så många mål tidigare. Men om det är det som gör att dom vinner serien.. njae.. det tror inte jag.. Det laget som står upp i viktiga matcher som Sundsvall, Kvarnsveden, Umeå Södra och Gustafs GoIF.. Ja dom vinner..

Faan det är 10 matcher kvar.. Nu får vi se till att göra dom jävligt bra. Jag är mest ledsen att en av mina viktigaste punkter var att inte förlora en jävla match på Skytteholm gick i kras. Men det får jag ta på mig som Rikard Norling hade sagt..

Vi har många viktiga matcher och framförallt många viktiga träningsveckor framför oss. Det kommer att behövas tempo, attityd och mycket kvalité på dom träningarna. Jag tror att vi är bättre än de flesta lagen i serien, vi är serieledare och nu måste vi visa att vi är just serieledare. Vi sitter i en Pole Position. Vi är nu jagade.. Älska striden och fortsätt vinna. Imorgon så ses vi inte men jag hoppas att alla går vidare imorgon. Vi kommer få lite ångest av att se våra misstag innan träningen på onsdag men fr.om då så ligger allt fokus på nästa träning och nästa match. Nu väntar Rågsved om en vecka. Jag hoppas att får känna att dom ska bli straffade. Straffade hårt! Dom får ta skiten!

Vi kan bara spela bättre..

Jag vet redan nu att jag tycker att våran start av matchen var bra.. Tyvärr räckte den inte men jag håller kvar vid en känsla. En känsla som var att jag kallade dom här matcherna mot Sunnanå som vår egna lilla Champions League Semifinal. Går vi efter CL regler så vann vi med fler borta mål... AIK-Sunnanå 7-4... Man tackar.. Finalen mot de andra 10 lagen lär bli avgörande! Nu Kör vi... Mot nya matcher och nya poäng. Dom som är med mig visar det på onsdag.. Tack..



Om ni inte känner att ni hittar något att spela för förutom AIK, mig, er själva, er familj eller vänner.. Så spela för Mannen som har gjort den här tatueringen. Han är Gud och kommer alltid att vara vår nr 1! Rolle.. Du e kung.. Jag spelar för dig!

/PJ











Bild från jojjesplejs.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0