Besame mucho.. "Jag vill oxå spela.."

 

 

Hör ni ljudet?...

Publiken, regnet, lyckan, glädjen, sorgen på andra planhalvan och framförallt hörde ni skål?!...

Förlåt om det har tagit tid. Men imorse var man nykter. Skämt åsido.. Men det har tagit någon dag att hitta ord. Man har ju tittat några gånger på filmen nu.. Målen och känslorna efter slutsignalen. Fantastiskt..
Det här är en topp-prestation i AIK Dam mått mätta. Jag sa det efter matchen, om man klarar av att vända matcher, vinna när man inte alltid är på topp eller bara låta tålamodet ta över och vinna en match. Eller om man har tokiga ledare och spelare som just nu gör allt för att få vinna serien.. Ja då vinner man serien..

Men det var i lördags. Nu är det ny vecka och en ny match. Det behövs inte gå in så mycket mer på i lördags.. Vi som var där vet..

Det är sju matcher kvar och även om Sundsvall var ett stort hinder på vägen så är nästa hinder ett lag som slog Sunnanå med 3-1. Det är inte kattpiss. Nu gäller det att samla krafter. En nödvändig vila efter många trötta buggar så pulserar vi upp idag onsdag. Träning fram till söndag och sedan upp till Norrland för Umeå Södra. En match på gräs förresten.. Så hela veckan så tränas det i parken! Vi ska vara förberedda..

Mer om kommande helg senare i veckan!

Övrigt:

- Pettan, Malindiaz, TB och Jempa är och spelar för Sverige mot Norge.. Torsk första fighten?! Kom igen nu..

- Contas "JAAAAA" efter 2-1 i lördags var magiskt..

- AIK Dam! spelare på planen, utanför och ledare som visade energi och kraft i lördags. Varje match kan inte vara final men visst är det kul att vinna?!..

- Jöns verkar överladdad inför en ny Fifa match.. Det sägs att han har tränat natt & dag nu i några veckor.. Som om det skulle hjälpa.. sopa! Du e sämst..

- Jag brukar skriva glada saker här men måste lägga in nått neggo: La liga och Serie As försening av premiär.. Sluta tramsa å kör nu..

- Men med all fotboll på TV just nu så är dagarna lite ljusare i den stundande för-hösten..

- Mot 3 poäng mot Umeå Södra så kan nästa vecka vara rolig även den!



Ja jag håller mig där.. Jag fick ju en liten tillsägelse förra veckan om att inte hetsa för mycket och i mitt ledarskap så tar jag ju hänsyn till alla i min grupp oavsett vad min första tanke var eller inte. Sen om jag hålle rmed varje gång är en helt annan femma.. Men ni visade ju för den här gången att det var rätt. Tro inte att ni kommer att få ha det för ofta bara!

Vi får se vad veckan bjuder på.. Häng me!


Avslutningsvis så bjuder jag på¨ett bildspel...


Jag vill också spela!




och reagera på planen med...


 

men ibland så är det skönt att titta på tavlan och se att det är lite tid kvar för att kvittera!!










Mot nya poäng, nya segrar och fortsatt serieledning av Norrettan 2011..


Ses i eftermiddag.. 16:20 ombytta och klara..


/PJ


Kommentarer
Postat av: # 12

När börjar träningen imorn, halv 5 eller 5?? Va heter klippet på youtube som Nisse la upp från Sundsvalls matchen? Sov gott mina björnar....puss puss

2011-08-24 @ 22:01:51
Postat av: #86

Sök på AIK-SDFF.. Annars ligger dne på vår youtube kanal..



Viu börjar halv 5 tycker jag!!

2011-08-24 @ 23:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0