Lille Karl, Lilla Torg och Lilla Berg & -Dalbanan... 111022


11:03 Började jag skriva...


"Det är som att sätta sig i bilen med U2 i högtalarna och lille Karl i baksätet."


Jag tänker tillbaka till i början av året. Någon gång i början av januari. Jag befann mig på ett tåg. Ett tåg som tog en lite annan rikting en vad det gör just nu. Nu ser jag bara åkrar och träd, fåglar och mulet väder.. Men det fanns en ganska liknande känsla. En känsla om att det blir som man bestämmer. Har du tillräckligt med kraft så kommer det att hända. Jag har alltid gillat tåg..

Nu med någon timme kvar innan vi anländer till Malmoe och F17 semifinal mot Nord-Tysklands representant "LdB".. En vecka efter seger i Norrettan så vill man ju ha lite mer. Att ge energi till spelarna och vara Johannes Wiklunds "bitch" passar mig perfekt den här helgen. Mot flickallsvensk seger!



Men denna lille Karl... Charlie Brown... Jag skulle ha velat heta Charlie Brown om jag själv hade fått välja.. Magiskt namn.



Jag väljer ju lite att dyka upp med känslor och svar lite här och där nu förtiden. Jag vet fortfarande inte hur jag ska samla allt på en och samma plats. Det får bli i mina memoarer.. Eller ett ihop-plock av alla blogginlägg. "PJ´s finest"..


HATTEN!...


Något som är säkert ialla fall är att detta vakuum man just nu befinner sig i så finns det ett hål någonstans. Det får tyvärr inte hittas än.. Oktober får gärna hålla på ett litet tag till. Jag vill vara glad en stund till. Sen börjar vi om.. Men som tips för helgen! "FIRA LITE TILL".. Vi firar nästa vecka med.. Kanske lite mera samlat då eller?!

Nu blir det lite Grotesco innan vi anländer så hörs vi imorgon på hemresan. Matchrapporter och lite sköna ord..

Hatten!..

PJ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0