haaalååååååå

http://blogg.expressen.se/traningsbloggen/
http://www.expressen.se/sport/sanktan/stockholm/1.2375840/malin-diaz-tror-pa-ett-roligt-ar-for-aik



Malin Diaz tror på ett roligt år för AIK

STOCKHOLM.
 Malin Diaz hjärta slår för AIK.
Hon skrev på sitt första kontrakt med klubben som 15-åring, gjorde allsvenska debut samma år och hjälpte i höstas AIK att ta hem sin fjärde Sanktantitel.
- Klubben har alltid låtit mig vara den jag är och fått mig att inse att det är okej att misslyckas, säger Malin Diaz. 
 
Malin Diaz är på väg mot en blomstrande karriär och hon har fruktansvärt kul på vägen. Idag stortrivs hon på planen med fotbollen framför hennes fötter.
Det är där hon hör hemma.
Men Diaz skulle aldrig fortsätta spela fotboll om hon inte tyckte det var roligt.
– Det viktigaste är glädjen. Om man inte tycker något är roligt så tror inte jag heller man utvecklas. Den dagen som fotboll inte är roligt längre, den dagen kommer jag nog sluta, säger Malin Diaz till Sanktan.se.

"Kommer att bli ett roligt år"
Men det finns inte på världskartan idag. I AIK:s damlag finns allt som Malin behöver.
– Vi har en riktigt bra sammanhållning och det finns utrymme för alla här. Även om vi åkte ut ur allsvenskan, så ser jag inget negativt med det. Att spela i division 1 när man är 17 år är nog mångas dröm, säger Malin.
AIK får i år möta lag som Rågsveds IF och Själevads IK i Norrettan. Malin tror att de svartgula har goda chanser att ta sig tillbaka till finrummet i allsvenskan.
– Självklart kan vi göra det, ingenting är omöjligt. Det kommer att bli ett roligt år, med många nya utmaningar. Inget gemensamt mål är uppsatt ännu, men vi strävar såklart alltid efter att vinna.
A-landslaget - en dröm

På längre sikt finns också andra mål. Som A-landslaget, till exempel.
När spelar du där?
– Jag kommer alltid att göra mitt bästa och prestera så bra jag kan, sen får man se hur långt det räcker. Att spela i A-landslaget är en dröm jag har.
Till sist: Vad är bäst, Sanktan eller allsvenskan?
– Det går inte riktigt att jämföra. I Sanktan handlar det om så mycket mer än själva matchen, det är allting runt omkring som gör att man skaffar sig minnen för livet.

 

Av Sofia Base
[email protected]

 

Publicerat 23 mar 2011 09:55
Uppdaterad 23 mar 2011 10:04

Kommentarer
Postat av: #11

Go Malin, go Malin, go Malin!!!!

2011-03-24 @ 11:16:51
Postat av: Anonym

Får man umgås me dig Malin, så känd o grym som du är?!?!!?!

2011-03-24 @ 14:20:13
Postat av: Rodney

Frågan är väl mer om man får umgås med PJ som är så sjukt cool!

2011-03-24 @ 19:31:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0