Söndag 31 juli 2011 - "Fristil dagen efter"



"Nått för dom stora, nått för dom små, nått för hela Jävla Sverige, gul & blå.."

                                                                                             Petter feat. Robyn


Dagen efter..

Jag vaknar.. Den skönaste känslan att få vinna är alltid dagen efter. Det finns inga bekymmer, det finns ingen ångest över att det blev fel. Rätt kan ibland även det bli fel men väldigt sällan så blir fel till rätt..

Det gäller att göra rätt från början..

Det gjorde vi igår. Efter våran vår så kunde ingenting stoppa oss. Vinst i derbyt mot Rågsved efter midsommar och sedan var vi där. Vår egen Champions league semifinal, möte hemma/borta och givetvis en semester imellan. Ni vet att vi vann uppe i Skellefteå med 1-0 efter en sjuklig arbetsinsats, taktiska detaljer och ett fint mål av Clara Markstedt på nick efter inlägg av Sarah Fredriksson..

Vi åkte sedan på semester.. Eller semester.. Spelarna fick två veckor ledigt från varandra och jag, jo jag har suttit och kollat på vår match mot Sunnanå den 3 juli.. Jag har inte bara sett den en gång.. Jag har sett elva gånger.. och inte bara elva gånger då jag sitter och njuter av matchen från början till slut.. Utan elva gånger på helt olika sätt.. Vad vi gör, motståndarna, individer, kollektiv, jag, deras tränare, domarna.. allt... Ingen ska inte kunna säga att vi inte har varit förbereda.. Vi jobbar inte heltid.. vi jobbar fucking alltid... Kom & ta oss...

Vi åkte på en teambuilding resa till Södertälje när alla spelarna var tillbaka.. Kul med Kebab Dani!
Suss visade oss runt i stan.. Hon verkade vara släkt med alla.. Alla känner Suss...

Sen några dagars träning och matchen igår blev som alla vet.. Ett jävla inferno.. Rena rama Dresden..
Men vi vann igen och det var det viktigaste.. Det viktigaste var inte med hur mycket vi vann med utan att vi vann.. Nu är vi 6 poäng före och Sunnanå får istället jaga oss.. Nu spelar det ingen roll hur många mål ni gör. Betala istället våra motståndare vi har under hösten så får vi se om dom kan ta poäng ifrån oss..

Känslan att få gå vinnande från våra CL semifinaler stärker oss givetvis men nu är det nya tag, mot nya matcher och framförallt.. Nu när vi styr den här båten så ska vi dessutom visa att vi är värda göra det.. Vinn nästa match och sluta för helvete inte att springa..

Jag själv tänkte ta mig ner till skyttan för planering och struktur.. I övrigt.. Håll i hatten.. Nu kör vi!




/PJ

ps. När kommer priset som årets bästa bloggare?!
Går priset till Kissie så känns det som att det inte tas seriöst... Kom igen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0