Inför Sundsvall-AIK "Uppgång och Nedgång, Heja Bajen"



http://www.sn24.se/bloggar/sdff-bloggen



Blogghets?!



I övrigt:

Om klubben

Fakta om Sundsvalls DFF

Föreningen grundad:

1984 (Tidigare GIF Sundsvall)

Hemmaarena:
Norrporten Arena, Sundsvall

Klubbdräkt:
Hemma: Marinblå
Borta: Vit

Antal säsonger i Damallsvenskan:
2

Antal säsonger i division 1:
17

Publikrekord:
2 800, Svenska Cupen mot Umeå 2003

Flest landskamper:
Helen Nilsson, Eva Andersson, Elisabeth Leidinge



Sagt av PJ:


Jo men Sundsvall är nog en stad jag skulle kunna tänka mig bo i.... *lång tystnad*...

INTE...

Jo men Sundsvall har nog inom damfotbollen börjat hittat tillbaka till forn stora dar där damallsvenskan nog var ett måste. Norrland är ju känt för att få fram dessa fina anrika föreningar i damfotboll. Inte i fotboll utan i damfotboll. I herrfotboll så bör nog inte fotboll spelas ovanför Upplands Väsby.. Nej inte ens i Gefle..
Sundsvall har Michael Brundin, stor AIK profil. Det är väl nog den enda positiva jag kan komma på..

Jo men årets damlag i fotboll lyckades ju med bedriften att slå ut Hammarby damfotboll ur svenska cupen. Det är credd!!..

Ja nu kan jag nog inte spotta ur mig så mycket mer.. Ska gå å slänga i en tvätt.. Kan bli någon kort hets under fredageftermiddagen!

Tjingeling


ps. Håll i hatten!

/Julius-Keso

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0