Ska du hänga med?! NÄE....


Del II - Matchen

Denna del fick tanken att bli helt riktad till historien om matchen.. Men tyvärr så behövde jag lägga in ytterliggare en historia om matchen som utspelades idag 6/7.. Mellan Barcelona (Jag) och Atletico Madrid (Jens)..

Men vi börjar i Skellefteå...

Under den här våren så har vi spelat en del matcher.. En del matcher har slutat med en del mål eller/samt med fina prestationer.. kanske lite för fina prestationer ibland.. Inte för att vi ska spela dåligt och vinna men folket har blivit bortskämda.. Jag sa i måndags att man skulle titta ner och se den fantastiska fotboll vi utspelar på Skytteholms IP.. men det har sina baksidor.. Häng me!..

Jag har någon gång tidigare riktat vår fotbollsfilosofi mot Spanien.. Mot Barcelona och dess idé.. Alla vill väl spela som Barcelona.. Men tyvärr så har jag även haft rätt i mina utspel då AIK allt har lite Real Madrid i sig..
AIK är Sveriges största och givetvis "Bästa" (tolkningsfrågor?!) klubb.. Man som AIK:are förväntar sig att alltid vara bäst, att alltid vinna och givetvis alltid finnas med när man pratar fotboll. Älskar som hatar..
Man ska inte bara vinna utan man ska vinna jävligt snyggt... Jag delar inte riktigt den tanken alltid..

Jag vill vinna.. Över allt annat.. Ibland snyggt, ibland taktiskt, ibland tekniskt och även ibland rent mentalt.. Mentalt som det var när vi ledde över Sunnanå med 1-0 utan att egentligen varit speciellt bra de första 15 minutrarna!?!..

En ponny, flera ponnysar!


Publiken vill bjudas på en show alá M9 och givetvis gärna vinna med tvåsiffrigt... Vi ska göra vårt bästa..
Efter matchen mot Rågsved så var folk kritiska.. Jag själv fick en dänga av en reporter för damfotboll.com.. Hans exakta ord var: -"Om ni spelar sådär mot Sunnanå så lär ni få riktigt med stryk..."

Jag tittade på herren i fråga och sa: -"Ring mig på måndag.. då vet vi.."

Han har fortfarande inte ringt... Jävla idiot...


tillbaka till matchen...


Vi hade ätit och nyligen kommit till Norrvalla IP.. Conny lade upp kläder, Nils tejpade och jag själv intalade de sista orden jag ville ha sagt på den korta matchgenomgången. Allt var klart, så det behövdes bara de sista orden..
VINN MATCHEN! det var vad som sades..

Vi visste efter att vi noga analyserat Sunnanå mot Gideonsberg vad deras svagheter var.. Vi kan nog så här i efterhand säga att analysen var ganska klockren.. Upplägget för veckan kändes ganska bra det med.. Nu ska Valentic från Vasa vara med varje onsdag!

När uppvärmningen startades så kändes det i luften att det var något stort på G.. Det kan ha varit lukten av Napalm..

Publiken började strömma in och det kändes nästan som att vara i Turkiet under en het derbydrabbning.. De närmast 5000 betalande ställde sig runt planen.. oj förlåt nu drömde jag mig iväg.. De 212st personer som stod bakom Sunnanås bänk började ta plats.. Det var dessutom 200 personer som lämnade Norrvalla IP vid ställningen 3-0 till AIK.. Trist... Vi tänder ett ljus för alla djuren i Skellefteå!

Efter uppvärmningen så satt alla spelare samlade inne omklädningsrummet och vi började upp-peppningen med ord och till slut vår sista del där Folke räknar ner och vi använder vårt ord i hög bemärkelse.. Märk ordet HÖG..

Det var nu det började...

Det är även nu jag skriver att dom som var där är dom som kommer att få vara med om denna händelse.. Jag kan inte beskriva den i ord.. Ni som har sett målen i klippformat har fått en liten känsla.. Men jag kan inte gå in detaljer.. Vi som var där vet.. vårt lag kommer att veta.. men publik och andra osm läser här får försöka skapa något att memorera den 1 augusti.. 

1-0, 2-0, 3-0, 4-0, 5-0 och 6-0... Matchen slut...

Ni har sett hur vi firade, ni har sett vad vi skrek och ni har sett hur glada vi blev när vi vann.. När vi vann en seriefinal mot ett lag som vi trodde skulle visa upp sig för dagen.. Vi hade fel, dom hade fel... Vi vann..



Det är här historien slutar.. Det går att berätta mycket.. Det går att berätta lite.. Men det är det här ni får.. Vi som var där vet hur det kändes.. Det var fantastiskt.. Men låt det inte sluta här.. Nu är första set klart.. Låt oss vinna nästa.. Mot matchbollarna! Nu kör vi...


Så här ser det ut nu!!


AIK FF 11 10 0 1 45-5 40 30 5 5 0 0 22-2 20 15 6 5 0 1 23-3 20 15
Sundsvalls DFF 11 8 2 1 37-10 27 26 5 4 1 0 18-2 16 13 6 4 1 1 19-8 11 13
Sunnanå SK 11 8 1 2 46-18 28 25 6 4 1 1 22-12 10 13 5 4 0 1 24-6 18 12
Gustafs GoIF 11 8 0 3 27-17 10 24 6 4 0 2 14-10 4 12 5 4 0 1 13-7 6 12
Kvarnsvedens IK 11 3 6 2 17-12 5 15 5 1 2 2 6-7 -1 5 6 2 4 0 11-5 6 10
Umeå Södra FF 11 4 2 5 14-29 -15 14 5 3 2 0 10-6 4 11 6 1 0 5 4-23 -19 3
Vasalunds IF 11 4 1 6 12-29 -17 13 6 2 1 3 7-16 -9 7 5 2 0 3 5-13 -8 6
Bollstanäs SK 11 3 3 5 20-25 -5 12 6 1 1 4 11-17 -6 4 5 2 2 1 9-8 1 8
Rågsveds IF 11 3 2 6 20-22 -2 11 6 2 1 3 8-7 1 7 5 1 1 3 12-15 -3 4
Själevads IK 11 3 2 6 12-23 -11 11 5 1 1 3 6-15 -9 4 6 2 1 3 6-8 -2 7
Gideonsbergs IF 11 1 2 8 9-21 -12 5 5 1 1 3 8-6 2 4 6 0 1 5 1-15 -14 1
IFK Gävle 11 0 1 10 5-53 -48 1




"TACK"




Nästa match...



Barcelona-Atletico Madrid 1-0 (0-0) öt 1-0, 6/7 kl.17:50 "Hemlig ort", xbox

Till nästa fight.. en betydligare jämnare fight!

Det började med att Jens och jag tänkte ses för att syna Sveriges damlandslag i fotboll.. Sverige-USA.. Sveriges bästa spelare för dagen Annica Svensson............................................................................ *fniss* 


Innan matchen så bestämde vi oss för att spela.. Jag ville ha revansch för senast men var rädd att Jens skulle flippa ur osm senast. han hade dock inge alkohol i kroppen denna gång.. Efter 3 kaffe så var jag igång.. Fokuserad och laddad.. Jag valde Barca i vanlig ordning och Jöns tog Atletico..
Jag kände att Jöns började i rasande fart men jag hanterade tempot.. Jag började mer och mer komma in i matchen och hade 2-3 frilägen som jag tyvärr inte gjorde mål på.. Jöns hade knappt ingenting.. Kan ha haft ett läge där jag rullar ut bollen med min målvakt för att ge honom bollen.. mest för att vara snäll..

Matchen gick till förlängning och jag kände Jöns stress att avgöra.. Det blev även hans öde..
I matchen sista minut så kommer Pedro längs vänsterkanten, sneddar in förbi Atletico backen och passar snett bakåt itll en fri Andres Iniesta.. 1-0!!!!!!!!!!! och sluuuuuuuuut....

Jöns var besegrad och även om Jöns kan efter att han har läst detta förneka så vet vi alla vad som är sant.. Jag överdriver inte nu! Jag är aldrig ironisk... Jag överdriver inte heller för den delen..

Jag vann... "Tack"


Välkommen tillbaka Jöns!



En annan tid, ett annat spel...

Jo men idag så tänkte jag då ta lite semester.. Den får börja imorgon och fortsätta veckan ut. Det kommer ett mejl under morgondagen med lite saker att förhålla sig till när man kommer tillbaka från ledigheten..
Det är då dags när vi kommer tillbaka att förbereda sig för en anna tid.. Ett annat typ av spel.. Ett spel som betyder att vi leder serien med 5 poäng.. Nu är vi jagade å vi ska älska det...
Fotboll är en idrott.. Ett spel... Med extremt mycket känslor.. oavsett vad folk tycker så leder vi serien.. det kan ingen ta ifrån oss.. lev med det ett tag nu..

Det blir inget vlogg inlägg i veckan utan jag håller mig här.. kanske kliver in om det kliar.. men annars så tar jag lite semester.. så håll i hatten.. för när träningarna börjar igen.. då jävlar... Tuta & Kör!


/P-Jiddy for president




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0