Tisdagstankar, råttfällor och kallt kaffe

Tjena hej!

Träningsvecka nr 6 har just börjat. Som bilderna här under visar så har det tyvärr blivit mera tid inomhus under måndagen och nu under eftermmiddagen (tisdag). Kylan är här och förhoppningsvis borta tills imorgon. En del iallafall..

I övrigt så har det sett bra ut i verksamheten på Skytteholms IP. Om jag ska citera Tobias Messias; "Nästan för bra ut!.."
Vad han menar med det var ju vad vi fick känna på förra vecka med en uppskruvning på tempo, löpningar och styrka. Tobias är tillbaka!
Om jag ska citera mig själv; "Vi spelar den första matchen på liv och död den 16 april mot Gustafs GoIF."
Eller som "Tålvään" sa;

Goff!


Ja den första matchen i Norrettan 2011. Vi har ju dock några träningar och träningsmatcher innan dess. Det har nog inte undgått någon spelare vart kraften har legat i vår spelidé. I veckan kommer dessutom ett nytt kapitel där vi ska prata mer och mer om spelstil. Hur ska lagen känna igen oss, hur ska lagen veta att AIK är på plats, och hur ser vi ut mot och med varandra när vi spelar.
Det låter nog spännande hoppas jag.

Jag är taggad!!


Efter att våra träningsmatcher har avslutats och vi närmar oss seriepremiären så ligger ju allt fokus på Gustafs GoIF. Men jag vill ändå lägga en kort notis om något som händer den 1 maj. 1 maj är AIK Dagen och den dagen så bjuds även Solna publiken och gärna en stor skara till på årets första "EL CLASICO".. En gammal vän använde uttrycket när den blivande storklubben Rotebro skulle möta Sollentuna United. Men vad kan vara mer EL CLASICO än vad AIK-Vasalund är. Samma ort, samma arena, samma maxburgare och definitivt samma vaktmästare.. Det kan inte bli större. Efter Gustafs GoIF så kommer ett stycke historia att födas! Häng med!


Slutligen några korta..

- Är du kvar för länge i omklädningsrummet efter träning så får du alltid ett stycke arabisk musik med dig hem!

- Conny har träffat sina goda vänner "gnagarna" för mycket nu inne förrådet. Hade jag haft en kamera så hade råttfällorna på mitt bord varit i centrum nu.


- Jag & Tobias Messias diskuterade om vi skulle flytta verksamheten till Portugal. AIK Dam i Albufeira. Tummen upp!


- Tålvään vill åka till Turkiet, tyvärr så blir det nog Södertälje. Träningslägret blir med eget boende under öppen himmel, bar överkropp, skidglasögon och enbart kebab som mat (dryck ingår ej!)


- Linkan får börja stämma av inne i omklädningsrummet nu!


- Creedence Clearwater Revival "Run through the jungle"


- Jag vill ha mera stadlagssamlingar! Varför inte börja ha samlingar för även 20+.. Snälla!

 

Kom & ta oss!

/PJ








 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Riktigt riktigt bra inlägg!

tummen upp PJ

2011-02-15 @ 16:26:22
Postat av: Anonym

Riktigt bra inlägg, bra intiativ mannen. Mera sånt!! Ser fram emot allting spec. Träningslägret i Portugal eller nej ja mena i Syriantälje. Kommer bli grymt. Heja oss heja! / Tåålvaan .

2011-02-15 @ 22:05:32
Postat av: #11

Skoja inte! Södertälje är utomlands..

2011-02-15 @ 22:46:58
Postat av: Anonym

Shamo , snacka inte skit va. Du älskar oss framför allt mig...skööööööööööööööön du eeeeeeeeeeeeeeeeeeee :D / tålvan

2011-02-16 @ 21:21:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0